Izgalmas parfüm jutott a mai napra - a Burberry legújabb illata, a Beat - egyszerűen nem tudok vele mit kezdeni. Nagyon erősnek érzem, és egy kicsit fáj a fejem tőle, de mégsem tudom megállni, hogy ne szagolgassam.
A hivatalos leírás szerint a "The Beat azoknak a fiatal nőknek szól, akik a pillanatnak élnek, élvezik az életet, szeretnek a barátaikkal együtt lenni", emellett "szeretik a szórakozást, szelleműek, energikusak és lazák" - ez az én fejemben egy friss, gyümölcsös, kicsit citrusos illatot jelent. A Burberry The Beat viszont inkább édeskés, púderes és fás.
Christopher Bailey, a Burberry kreatív igazgatója szerint az illat "szexi, nőies és energikus", egy igazi "divatkiegészítő", amit olyan nők használnak, akikre "más nők hasonlítani akarnak".
A csomagolás jópofa ugyan (egy laposüvegre emlékeztet a parfüm üvege), de én hiányolom belőle a "fiatalosság" és "játékosság" további hangsúlyozását. A jellegzetes Burberry-kockák csak nagyon minimálisan, halványan jelennek meg az üvegen.
Az illat "feje", kezdő akkordjai gyümölcsöket idéznek (mandarin), emelett vörösbors, kardamom és bergamott jellemzőek rá. A szívillatban harangvirág, ceyloni tea és írisz olvad össze (ezt a virágosságot nagyon lehet érezni), az alapillat pedig fehér pézsma, cédrus és vetiver, ezek miatt az erős, púderes érzés.Bár nem tartom sem szexisnek, sem fiatalosnak az illatot, leginkább valami titokzatos érzékiséghez áll közel a fejemben, mégis jó érzés szagolgatni, különösen az elején, az alapillat nekem már túlságosan "füstös" és fás. A virágos része azonban nagyon kellemes, ha lenne belőle egy light változat, azt valószínűleg szívesen használnám.
Az illat elég tartós, de néhány óra elteltével inkább csak az alapillatot lehet érezni.
Nagyon fiataloknak semmiképpen nem ajánlanám, és munkába se nagyon, ahhoz túl budoárillat. Viszont egy húszas évei közepén-végén járó, sikeres (vagy annak látszani akaró) hölgynek, randira - simán. A Douglas-ban 11.700 Ft a 30 ml ára (ami azért elég borsos... az interneten 7 és 9 ezer között láttam).
A Beat reklámarca Agyness Deyn brit modell, a reklám zenéjét a The Fratellis együttes szolgáltatja.