Az október a mellrák elleni küzdelem "hivatalos" hónapja: nagyon sokféle rendezvény, program, akció hívja fel a figyelmet a mellrákra, illetve arra, hogy minden nő figyeljen oda egy kicsit jobban magára, a korai stádiumban lévő mellrák ugyanis a legtöbbször nagyon jól gyógyítható.
Nyugat-Európában és az Egyesült Államokban megszámlálhatatlan cég vesz részt az adománygyűjtésben: ajándéktárgyak, kozmetikai szerek, sminkcuccok, ruhadarabok egész sorából válogathat az, aki egy kicsit szeretne pénzt áldozni az ügyre. Itthon, amit biztosan tudok, az Avonnál, a Swarovskinál és nagyon valószínű, hogy az Estee Laudernél is lehet kapni olyan kis csecsebecséket, amelyek megvásárlásával a mellrák elleni küzdelmet támogathatjuk.
A másik fontos dolog: a mellrák nem csak az idősek betegsége, sőt, egyre fiatalabbak a betegek - pont a mi korosztályunk -; Christina Applegate, Kylie Minogue, Anastacia a harmincas éveikben jártak, amikor diagnosztizálák náluk a betegséget, Madonna édesanyja pedig 30 évesen halt bele a mellrákba... Úgyhogy, rendszeresen vizsgáljátok magatokat, és tűzzétek ki a rózsaszín szalagot! :-)