Csecsebecse

Divat, szépség és kényeztetés, kívül és belül, azoknak, akik szeretnek időnként a felszín alá lesni... ennek ellenére színes, szagos és szépséges marad. Itt biztosan elérsz, ha kérdeznél, ötletelnél, ajánlanál vagy éppen gonoszkodnál: virgogirl@freemail.hu

Lájk

Szólj hozzám!

Még több divat

Minden, ami érdekes

6 (7) 8 (7) 9 (6) agyrém (72) ajánlat (95) arcápolás (18) arctisztító (8) armani (8) a jó ügy (34) blog (12) blogdolog (13) casual celeb (78) chanel (14) christian dior (9) christian louboutin (7) cipő (38) csizma (9) divat (844) divatbemutató (77) dolce&gabbana (7) ékszer (27) elie saab (9) elmélkedés (9) érdekesség (258) esküvő (12) ezadivat (6) ezer alatt (6) fehérnemű (17) film (15) fotó (913) gála (38) galéria (39) haj (41) harpers bazaar (5) haute couture (16) hellókarácsony (5) heti kérdés (21) híresség (1022) hit&miss (10) ikon (462) ikon klasszik (42) illat (22) internet (16) jean paul gaultier (6) jön (77) kedvenc (8) készpénz vagy kártya (13) kiegészítő (12) kipróbálva (27) klasszikus (10) köröm (11) krém (6) lancome (6) lista (27) louis vuitton (7) luxus (83) magazin (63) marchesa (6) marc jacobs (6) melyik a menő (23) modell (62) napicuki (5) napipasi (14) nap műtárgya (28) nyár (11) ok vagy ko (12) ősz (12) parfüm (93) parfümpéntek (21) pasi (38) red carpet (48) reklám (153) resort (13) retro (8) ruha (36) ruhamustra (27) ruhatár (6) rúzs (7) s/s2011 (11) smink (55) stílus (56) szandál (7) szavazás (56) személyes (29) szempilla (6) szépség (70) szín (5) születésnapos (12) táska (26) tavasz (22) tél (11) termék (59) tervező (5) test (8) testápolás (13) teszt (31) tipp (44) történet (5) ünnep (6) vanity fair (7) versace (6) vicces (115) videó (152) vogue (18) zene (5)

Japán "őrület" - Harajuku stílus

2008.05.16. 14:35 - Virgogirl

Címkék: tipp stílus divat ruha ajánlat

Kaptam egy olvasói kérdést: "hol lehet harajuku ruhákat venni". Ez pedig elgondolkoztatott - sokan nagyon keveset tudnak Japán ezen öltözködési és életmód-irányzatáról, és nagyon sok félreértés övezi. Úgyhogy egy kicsit szeretnék írni róla, hátha sikerül egy kicsit szélesebb és pontosabb képet kapni róla.

Először is, Harajuku alapvetően nem egy öltözködési stílus, hanem egy helyszín. Tokió Shibuya negyedének egyik vonatállomása és az ahhoz közeli park. Itt "vonulnak fel" a különleges ruháikról hírhedt fiatalok, akik készek arra, hogy megmutassák magukat.

Másodszor: a japánok általában (sőt...) nem így öltözködnek, és még azok sem így járnak a hét minden napján, akik szeretnek beöltözni. Ez egyfajta hétvégi szórakozás: hétvégén odamennek a parkba, átöltöznek a közeli vonatállomás mosdóiban, és délután elsétálgatnak-dumálgatnak, majd szépen hazamennek. Természetesen vannak olyanok, akik a hétköznapokba is becsempésznek egy-egy különlegesebb ruhadarabot, vagy az egységes stílusuk a hétvégi divatparádét idézi. Ja, és a legtöbb beöltözés nem szexuális tartalmú... igen, hosszú, hosszú bejegyzéseket lehetne írni a japánok bizarr és kicsit (???) perverz szexuális szokásairól, meg a beöltözős-mániájukról, de akik a harajuku negyedbe mennek divatozni, azok általában nem szexuális partnert keresnek maguknak.

Harmadszor: nemcsak lányok öltöznek be, hanem fiúk is... A legtöbb irányzatnak megvan a pasiváltozata is.

Negyedszer: nagyon sok a házilag készített ruha (a kreativitás és a ruhák átalakítása az egyik legizgalmasabb része ennek a stílusnak), de meglepően sok helyen lehet az egyes irányzatokhoz tartozó göncöket kapni, sőt, az interneten is lehet őket rendelni. Rengeteg divatmagazin foglalkozik a különböző stílusokkal, de megjelennek mangákban, animékban, számítógépes játékokban is. Ugyanakkor a japánok imádják a nyugati tervezőket és luxusmárkákat, és ha tehetik, be is építik ezeket a saját "harajukus" öltözékükbe.

Ötödször: nincs olyan, hogy egységes harajuku-stílus. Több különböző irányzat létezik, ezek is folyamatosan fejlődnek, és eléggé eltérőek lehetnek.

És végül: nagyon sok szempontból ez nem csak öltözködés, főleg nem mindenféle vicces cucc egymásra dobálva. iszonyú fontos a minőség és az is, hogy a ruházatuknak megfelelő legyen a beszédstílusuk, a hozzáállásuk...

A legfontosabb stílusirányzatok:

lolita és gothic lolita: kislányos-viktoriánus ruhák, mintha élő porcelánbabák lennének, sok csipke és fodor, abroncsos szoknyák, kalapok, főkötők, napernyők, pántos cipellők és azsúrozott harisnyák - ennek is van több alirányzata, attól függően, hogy milyen színeket viselnek (de akár a szoknya hossza is meghatározhat egy-egy stílust; sőt, vannak kalóz és punk loliták is)

cosplay: általában valamilyen játék, film, manga vagy anime szereplőjének öltöznek be. Talán ez igényli a legtöbb kreativitást és a legtöbb "saját munkát" (azt hiszem, ez a legelterjedtebb a gaidzsinok között...).

decora: nagyon színes, nagyon élénk, nagyon sok kiegészítővel - ékszerekkel, műanyag figurákkal, amelyek gyakran csilingelnek, ahogy a viselőjük mozdul. Általában sok réteget pakolnak magukra, és azt is fontosnak tartják, hogy a hajuk, az ékszereik és a sminkjük is őrülten feltűnő legyen, ezt pl. póthajakkal, csatokkal, masnikkal, karkötőkkel érik el.

wamono: a hagyományos japán öltözködés és a nyugatias divat keveredése, pl. kimonómintás kabátok, hakamára emlékeztető nadrágok stb.

kawaii: a cukiság divatja. Színes, babás, rajzfilmfigurákra emlékeztető ruhák és frizurák, sok-sok rózsaszín, pasztellszínek, viccesen cuki kiegészítők. Meg persze hatalmas mosoly.

cyber: egyfajta cyberpunk divatbemutató, sok műanyaggal, neonszínekkel, magastalpú cipőkkel, hatalmas napszemüvegekkel és piercingekkel. A stílus viselőire egyfajta nemtelenség is jellemző.

kogal és ganguro: (nem vagyok biztos, hogy ez is harajuku...) azt olvastam, ezt a két stílust az ameriakai hiphopsztárok hatása befolyásolta a legjobban. Magasított talpú cipők, miniszoknyák, rengeteg smink, önbarnítóval bekent bőr (nagyon durván barna...), szőkített haj, és drága designer cuccok. A ganguróra általában a fehér szemceruza, a hatalmas műszempillák is jellemzőek.

Akkor a praktikus része a dolognak, ha valaki itthon is szeretne így vagy hasonlóan öltözni (hál'istennek vannak ilyenek, múltkor két casual-decora lány jött velem szembe az utcán. Anyuval voltam, és örömmel jelenthetem ki, édesanyám el volt ájulva tőlük, plusz az egész harajuku-dologtól, kreatívnak, élettelinek, egyedinek tartja az egészet... ezek a kulcsszavak).

1. Legyél felkészülve, hogy megbámulnak, megjegyzéseket tesznek, kinevetnek; visszahúzódóknak nem ajánlott.
2. Nagyon oda kell figyelni egy-egy öltözék összeállítására, hogy az tökéletes legyen. Bármennyire is összecsapottnak tűnik, a legtöbb öltözék az utolsó cérnaszálig meg van komponálva.
3. Nem árt némi kézügyesség a ruhák átalakításához illetve megvarrásához, meg türelem, a turkálók alapos átnézéséhez.
4. Interneten és magazinokban sok-sok képet lehet találni, amelyeket inspirációul használhat fel az ember - de ne akarjon senki pontosan lemásolni valamit, amit lát, a dolog ugyanis a kreativitásról és az egyediségről szól.

Ui: tuti, hogy nagyon sok mindent kihagytam, és az is, hogy nem mindent tudtam pontosan átadni... de legalább megpróbáltam :-D

A bejegyzés trackback címe:

https://csecsebecse.blog.hu/api/trackback/id/tr35472539

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jó látni, hogy vannak emberek, akik fontosnak tartják, hogy tisztázzák az olyan félreértéseket, ami a tudatlanságból fakad.

Én is kíváncsi lennék, hogy budapesten hol lehet kisé gruftisabb jellegű ruhákat/kiegészítőket kapni, bár én személy szerint nem vagyok híve annak, hogy egy európai/amerikai ember a japánokat majmolja.(mondja ezt egy cosplayer :D)
Szia, köszönöm szépen a bókot.

olyan boltot, kapásból, ahol ilyen termékeket lehet kapni, nem tudok mondani, én a turkálókat javaslom, ott nagyon sok jópofa, könnyen átalakítható cuccot lehet kapni, elég olcsón. Persze, vannak "gótikus" meg "rockos" ruhákat áruló üzletek, de ezek szerintem aránytalanul drágák

Cosplay? Nocsak, kit személyesítesz meg jobb napjaidon? :-)
Nagyon jó cikk, örülök, hogy valaki tisztázza a dolgokat és felvilágosítja az érdeklődőket! Én is így öltözök és sajna tényleg nagyon nehéz a ruhák beszerzése, én a legtöbbet magam varrom. Engem az még idegesít is, amin látszik, hogy a viselője semmit nem is foglalkozott vele, csak megvette vagy megvarratta. Mint azt említetted, pont az a lényeg, hogy kreatív legyen.
Nagyon örülök,hogy megtalátlam ezt az oladt.Mivel Japán őrültvagyok ezért elhatároztam,hogy keresek egy Japán stílus irányzatot,és meg is találtam! A Harajuku-t , azonbelül pedig a Cosplay-t ^^,
Volna egykérdésem..Elhatároztam,hogy én is öhm ...Harajuku-san fogok öltözködni(ha helytelenül irtam elnézést :$)
azonbelül is Cosplay és lolita /gothic lolita féle ruhákban.Varni még nem tudok,most fogok eljárni megtanulni^^,
Nah a lényeg tehát..csak saját készítésü ruhákban vagyok igazi Harajuku-s vagy akkor is ha a bolti ruháimból állítom össze én magam hogy mit veszek fel mihez?Nyappy is említette,hogy őt idegesiti hogy ha a Harajuku-s ruha viselője nem saját kezüleg készíti el ami rajta van.
Szóval most kicsit megkavarodtam :$ :)
Mihamarabb válaszolj kérlek![vagy bárki,aki feltud világosítani]

Köszönöm szépen, s jó a cikk!^^,
Uhhh, én nagyon analfabéta vagyok a témához, most is csak azért írok, hogy lásd, elolvastalak; de sajnos válaszolni nem tudok.
Semmi vész, jönnek a többiek, és mindketten okosabbak leszünk! ;-)
naorawr:
- a cosplay és a gothic lolita két külön dolog, nem egymás alirányzatai (csak a pontosság kedvéért)
- az, hogy harajukusan akarsz öltözködni, szerintem egy kicsit kevés: ha nem is gondolkozol úgy, akkor úgy fogsz járni (és úgy is fogod magad érezni), mint aki elkeveredett egy jelmezbálról
- a legtöbb irányzatnak van egy hétköznepi meg egy hétvégi változata: a hétvégi a "fullos", a hétköznepi, meg ami még nem válik nevetségessé vagy furcsává akkor sem, ha kimész vele pl. a Blahára.
- az, hogy "igazi" harajukus vagy, vagy sem, az nem attól függ, hogy veszed-e a cuccot, vagy varrod; a kreativitáson, a stílusérzéken, a fantázián múlik minden. Mivel itthon elég kevés ilyen ruhát lehet kapni, érdemesebb internetről megrendelni, vagy varrónővel elkészíttetni (ez utóbbi olcsóbb is), hogy hogy rakod össze a darabokat. Szerintem Nyappi is arra utalt, hogy más az, amikor egy készen kapható ruhát a saját ízlésedre formálsz, vagy amikor teljes egészében úgy nézel ki, mint egy magazin fotója
abban sajnos nem tudok segíteni, hogy mit és hol szerezz be - azt viszont leírom, hogy én mi mindent szednék össze, ha így szeretnék öltözni:
- vastagabb, csipkés térdzokni vagy harisnya (nem a szexis, inkább azsúrozott)
- mary jane-cipő
- kesztyű (ennek esetleg le lehet vágni az ujjait, masnival lehet díszíteni)
- buggyos ujjú blúz vagy póló
- bő szoknya
- kalap

És persze sok csipke és szalag.
Nem hiszem, hogy túl sok színt használnék, és inkább a fekete-szürke-bordó-fehér négyes keretein belül maradnék.

Nagyon sok cuccot, amit utána a saját ízlésedre lehet formálni, be lehet szerezni a turkálókból: selyem felsőket, szoknyákat, kabátkákat. Ezek ált. jó minőségűek és olcsón meg lehet őket kapni, és utána már csak át kell alakítgatni őket (pl: más gombok, csipke az ujjára, szalagdíszek stb.)
Köszönöm szépen a segitséget,javaslatokat,mostmár minden világos!! =)

Végre egy Magyar, normális oldal ahol igenis foglalkoznak a stílusok megmagyarázásával. Ennek nagyon örülök. Azt hittem sehol se látom már ezeket a szavakat hogy kawaii vagy ganguro. Régóta foglalkoztatnak a Japán stílusok. Mint említetted a cikben a Harajuku nem öltözködési stílus inkább össze fogja ezt a sok stílust képviselőt. Én egy kicsit kiegészíteném a cikket, de persze lehet én se leszek mindenhol pontos. Hát elösszöris a Ganguro a Shibuya és Tokió Ikebukuro kerületeinek a divata bár a Harajukusok között is megvan a helye. Ez a stílus amúgy 1990 -es évek elején jelent meg Japánban. Jellemzöje: mély barnulás kombinált hajjal. A haj színe narancsos vagy szőkés ami átment ezüstbe szürkébe és ismert csúcspontként kifehéredik. Fekete tintával huzzák ki a szemüket, szemkihúzót és fehér concealert használnak rúzsként és szemhéjfestékként. Ill. műszempilát, műanyag arci drágaköveket, és gyöngyport gyakran adnak hozzá ehhez. Magastalpúcipő és fényesen színezett felszerelések. Tipikus még a nyakkendőbefestett szarongok , miniszoknyák , matricák az arcon, és sok karkötők, gyűrűk, és nyakláncok. A Yamanba és Manba nagyon hasonló a Gangurohoz csak kicsit durvább, feltünöbb jelenség. Őket jellemzik a sötétebb barnítok és fehér rúzst adnak hozzá, pasztell szemsmink, apró fémes vagy csillogó ragasztók a szemek alatt. Viselnek díszítésként tömött állatokat. A férfimegfelelőt magyarul egy központi fickónak nevezik ... (a fordításaim szerint :D ) . De még írhatnék rengeteg mindent róluk ... de ezt inkább msnen vagy e-mailon folytatnám ha érdekel valakit ^^ ( msn: Yvett1991@msn.com) . Amúgy nagyon jó a cikk, így tovább ;)
Szia, nagyon köszönöm a kiegészítéseket! Érdekes... :-D
nm amúgy még tudnék mesélni bőven a stílusokról, de nem akarok írni 1 egész oldalt tele velük :D amúgy Virgogirl van vmi elérhetőséged? (gondolok itt e-mail,msn,stb. )
Dehogynem, engem nem zavar, sőőőőt.

az MSN-em eléggé el nem ítélhető módon nem működik, az e-mail címem: virgogirl@freemail.hu :-D
Nagyon nagyon tetszett a cikk!
Örülök, hogy végre találtam valamit, ahol tisztán és érthetően le vannak írva a dolgok. ^^ Azt hiszem ajánlom majd mindenkinek...főleg a különböző közösségi portálokon található emberkéknek, akiknél ki van írva, hogy: " A stílusom harajuku" Erre a róla található fotókon, van 2db rózsaszín csat a hajában...
Az ilyenek nagyon idegesíteni tudnak...
És annak is örülök, hogy itt viszont láthattam ilyen szavakat, hogy: "Kawaii", vagy "wamono"

Igazából nekem semmi bajom azzal, ha európai emberek követik a Japán stílusokat. Feltéve, ha tudják mit jelent ez az egész.
Én leginkább a decora ágazatba tudnám magam besorolni...hétköznapokon szolidabban öltözködöm persze, de Anime Conon, és hasonló helyeken jöhet a "fullos" változat.

Arról meg, hogy ki varrja a ruhákat, az a véleményem, hogy igenis a stílus része, hogy te magad is dolgozz vele, de persze attól még lehet valaki igazi harajuku, hogy egy adott ruhát készen vett.

Még egyszer gratu a cikkhez!
Yee végre egy olyan cikk ami engem is érdekel XD Óriási Japán fanatikus vagyok persze az animéket mangákat se hagyom háttérbe szorulni ^^ Szeretem az oan embereket akik tudják és értik is amit írnak
Virgo, úgy látom nagyon "sikertport" kavart a cikked. ;-) Hátha még máshol is fogjuk látni...
imádoooooooooooooooooooooooooommmmmm o(^o^)o
am tudtok vhol valami jo kis turit? lehetőleg a 16 ker. környékén.:D kösziiih

Yuko Tetsuko 2008.11.08. 19:42:38

Ohayo! ^^

Tény, hogy rengeteg tévképzet él az európaiakban Japánnal kapcsolatban. :) Kevesen értenek a kultúrájukhoz, a stílusirányzataikhoz, vagy bármihez, ami velük kapcsolatos még is meglepő magabiztossággal tesznek kijelentéseket.
Tetszett a cikk, eddig még nem igazán kutakodtam ezek után az irányzatok után, de örülök, hogy valaki foglalkozik a dologgal és még konyít is hozzá. Ó ko, bárcsak többen lennénk! :-D
Így igaz, én is csak tanulok, tanulok Japánról Virgogirltől!
Nem tudom írták e már előttem.. nembaj csak úgy megjegyzem..a kogal meg a ganguro az nem harajuku.. teljesen más szubkultúra. Shibuyában alakult ki. Mind1 erről ennyit. Amúgy nem rossz a leírás.. itt ott picit összekapott.. :D de magyar leírások közül a legjobbak közt van.

Vicces, suliba viszonylag szolidan járok XD de engem is megnéznek a cicafüles kapucnimmal amit csináltam :D keleti blaha környékén szoktam járkálni reggel.. 3 féle reakciót váltok ki.. valaki felsikít mellettem hogy de aranyos XD vagy totál közömbösen néznek rám, ezek a tipikus emberek akik mellett akár meg is késelhetik az embert de úgy fognak nézni csak mintha tv-be néznék :D és vannak akik zavart fejet vágnak hogy mi a sz*r ez :D
Akit érdekel a harajuku azoknak tényleg azt ajánlom.. amit a saját leírásomban is feltüntettem:
HA úgy szeretnél öltözni mint egy harajuku... ahogy itt is van a leírásban.. érdemes neked átalakítani varrni ruhákat.. ehhez pár pontban összeszedtem mi kell:
• 1) Légy kreatív!
• 2) Légy színpadias!
• 3) Keverd és társítsd
• 4) Használj sok kiegészítőt
• 5) Néz ki cukin
• 6) Legyen érzéked a poénhoz
• 7) Bátran hordj különböző műfajhoz tartozó vagy egyéb behatású ruhákat.
• 8) Bátran hordj olyan ruhákat, aminek furcsa alakja van.
• 9) Ha az élénk színeket választod, bizonyosodj meg róla, hogy szokatlan vidám kontrasztod van
• 10) Ha hordasz sminket, hord feltűnően
• 11) Légy határozott az általad választott megjelenésben
• 12) Légy stílusos!
Ez copyrightolva van XD én írtam.. meg néztem szét hozzá :D

Nah további szép napot mindenkinek. :D


süti beállítások módosítása