Az ideális próbafülkét már megálmodtuk közösen, most jöjjön egy újabb lényeges eleme az üzletnek: az ott dolgozó alkalmazott. Rémtörténeteket mindenki tud mesélni - egészen borzasztóakat is -, hasonlóképpen, az is megvan szerintem sok ember fejében, hogy milyennek képzeli el az ideális eladót. Én ilyennek:
- köszönjön. Azt hinném, hogy ez természetes, de még mindig nem az. Ha nem köszön előre, akkor legalább fogadja azt, és ha én magázódok, akkor ő ne tegezzen vissza. Ez az egyik olyan dolog, amit nagyon utálok. Tudom, hogy egy nappal sem nézek ki többnek 16-nál, de ha én ki tudok préselni magamból egy "Jó napot kívánok"-ot, akkor ő ne sziázzon vissza. Még akkor sem, ha az üzlet profilja fiatalos.
- legyen udvarias. Azaz, ne úgy kérdezze meg, hogy segíthet-e, hogy "Neked?" és ne látszódjon az arcán a sértettség, amiért egy vevő bemerészkedett az üzletbe.
- a vevővel foglalkozzon. És ne a kollégáival fecserésszen, főleg ne magánéleti dolgokról - mint ahpgy tette ezt egy elegáns belvárosi üzlet eladónője. Értem én, hogy a gyerekszülés egy fontos téma és minden oldalról körül kell járni, de ha én vagy más bemegyek az üzletbe, akkor legyenek képesek arra a tíz percre abbahagyni, amíg ott vagyok.
- legyen segítőkész. Tehát, ha kérdezek, akkor válaszoljon, ha kérek, akkor nézzen utána és hasonlók. Ha a véleményét kérem, akkor mondja meg.
- legyen tájékozott. Nemcsak a saját termékeivel kapcsolatban (és az, ha felolvassa a cimkén található leírást, az nem tájékozottság), hanem úgy általában azzal kapcsolatban, amivel foglalkozik. Ne mondja azt, hogy "hát a bőrtípus csak a krémnél fontos, az alapozónál nem", se azt, hogy "igaz, hogy gyapjú, de azért be lehet dobni a mosógépbe".
- legyen korrekt. Adjon számlát, rendesen számolja ki a visszajárót, ne trükközzön ...
Nektek mi jut eszetekbe?