Csecsebecse

Divat, szépség és kényeztetés, kívül és belül, azoknak, akik szeretnek időnként a felszín alá lesni... ennek ellenére színes, szagos és szépséges marad. Itt biztosan elérsz, ha kérdeznél, ötletelnél, ajánlanál vagy éppen gonoszkodnál: virgogirl@freemail.hu

Lájk

Szólj hozzám!

Még több divat

Minden, ami érdekes

6 (7) 8 (7) 9 (6) agyrém (72) ajánlat (95) arcápolás (18) arctisztító (8) armani (8) a jó ügy (34) blog (12) blogdolog (13) casual celeb (78) chanel (14) christian dior (9) christian louboutin (7) cipő (38) csizma (9) divat (844) divatbemutató (77) dolce&gabbana (7) ékszer (27) elie saab (9) elmélkedés (9) érdekesség (258) esküvő (12) ezadivat (6) ezer alatt (6) fehérnemű (17) film (15) fotó (913) gála (38) galéria (39) haj (41) harpers bazaar (5) haute couture (16) hellókarácsony (5) heti kérdés (21) híresség (1022) hit&miss (10) ikon (462) ikon klasszik (42) illat (22) internet (16) jean paul gaultier (6) jön (77) kedvenc (8) készpénz vagy kártya (13) kiegészítő (12) kipróbálva (27) klasszikus (10) köröm (11) krém (6) lancome (6) lista (27) louis vuitton (7) luxus (83) magazin (63) marchesa (6) marc jacobs (6) melyik a menő (23) modell (62) napicuki (5) napipasi (14) nap műtárgya (28) nyár (11) ok vagy ko (12) ősz (12) parfüm (93) parfümpéntek (21) pasi (38) red carpet (48) reklám (153) resort (13) retro (8) ruha (36) ruhamustra (27) ruhatár (6) rúzs (7) s/s2011 (11) smink (55) stílus (56) szandál (7) szavazás (56) személyes (29) szempilla (6) szépség (70) szín (5) születésnapos (12) táska (26) tavasz (22) tél (11) termék (59) tervező (5) test (8) testápolás (13) teszt (31) tipp (44) történet (5) ünnep (6) vanity fair (7) versace (6) vicces (115) videó (152) vogue (18) zene (5)

Heti kérdés: milyen a jó eladó?

2010.10.20. 11:13 - Virgogirl

Az ideális próbafülkét már megálmodtuk közösen, most jöjjön egy újabb lényeges eleme az üzletnek: az ott dolgozó alkalmazott. Rémtörténeteket mindenki tud mesélni - egészen borzasztóakat is -, hasonlóképpen, az is megvan szerintem sok ember fejében, hogy milyennek képzeli el az ideális eladót. Én ilyennek:

- köszönjön. Azt hinném, hogy ez természetes, de még mindig nem az. Ha nem köszön előre, akkor legalább fogadja azt, és ha én magázódok, akkor ő ne tegezzen vissza. Ez az egyik olyan dolog, amit nagyon utálok. Tudom, hogy egy nappal sem nézek ki többnek 16-nál, de ha én ki tudok préselni magamból egy "Jó napot kívánok"-ot, akkor ő ne sziázzon vissza. Még akkor sem, ha az üzlet profilja fiatalos.

- legyen udvarias. Azaz, ne úgy kérdezze meg, hogy segíthet-e, hogy "Neked?" és ne látszódjon az arcán a sértettség, amiért egy vevő bemerészkedett az üzletbe.

- a vevővel foglalkozzon. És ne a kollégáival fecserésszen, főleg ne magánéleti dolgokról - mint ahpgy tette ezt egy elegáns belvárosi üzlet eladónője. Értem én, hogy a gyerekszülés egy fontos téma és minden oldalról körül kell járni, de ha én vagy más bemegyek az üzletbe, akkor legyenek képesek arra a tíz percre abbahagyni, amíg ott vagyok.

- legyen segítőkész. Tehát, ha kérdezek, akkor válaszoljon, ha kérek, akkor nézzen utána és hasonlók. Ha a véleményét kérem, akkor mondja meg.

- legyen tájékozott. Nemcsak a saját termékeivel kapcsolatban (és az, ha felolvassa a cimkén található leírást, az nem tájékozottság), hanem úgy általában azzal kapcsolatban, amivel foglalkozik. Ne mondja azt, hogy "hát a bőrtípus csak a krémnél fontos, az alapozónál nem", se azt, hogy "igaz, hogy gyapjú, de azért be lehet dobni a mosógépbe".

- legyen korrekt. Adjon számlát, rendesen számolja ki a visszajárót, ne trükközzön ...

Nektek mi jut eszetekbe?

A bejegyzés trackback címe:

https://csecsebecse.blog.hu/api/trackback/id/tr372385617

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Engem azzal lehet teljesen kiakasztani, ha az eladó nem tágít mellőlem. Szeretem egyedül megnézegetni a dolgokat, és majd szólok, ha kérdésem, kérésem van. Ha ilyennel találkozom, mikor percenként kérdezi meg, hogy segíthet-e, és hogy mit is szeretnék, én azonnal fordulok is ki. És ez igaz arra is, hogy a felpróbált ruhát se véleményezze nekem. Nem vagyok rá kiváncsi. És igen, a hozzáértés is fontos, ne akarja nekem megmagyarázni, hogy 2 nyilvánvalóan különböző termék tulajdonképpen ugyanolyan.
Engem az eladók nem zavarnak, illetve nem várok el semmit, kivéve azt, ha pl méretet kell kérnem, akkor abban segítsen. Ez a kedveltebb boltjaimban meg is valósulnak, sőt, a legutóbb a Mangoban meglepően sokat foglalkoztak többen is velem, nagyon kedvesek és segítőkészek voltak. A Promodban pedig már átéltem, hogy milyen is lehet a Pretty Woman effekt, az, amikor gyakorlatilag elémhordják az egész boltot, én meg próbálok és próbálok...:D

Egyébként meglepődve tapasztaltam, hogy pl Prágában egyáltalán nem köszönnek az eladók (sehol), és furcsállották, amikor én köszöntem, de szerintem más országokban (ahol én jártam), nem köszöngettek a belépőknek.
A pletyipartit a legritkább esetben hagyják abba. De a szolárium pultosokat az ilyesmiben verhetetlenek! :-D

Benetton eladók nálam most a top, mindent hoz, segít, megkeres, és véleményez.
Douglas MOMban jó (mert üres hihihi), Mammutban tömegnyomor és ignorancia. Douglasban nem nyomulnak rád, hagynak, ha akarsz valamit, akkor viszont személyre szólóan kapsz valakit.

Én a pofavágást utálom, kezdenek róla leszokni, de '96-'98-ig gyakran tapasztaltam, hogy végigmér:
- mennyire nézi ki belőled a vásárlói szándékot
- mennyi pénzt fogsz vajon otthagyni, érdemes-e törnie magát
- mennyire vagy taksálható a női húspiacon, mert ő a frusztrációja miatt most mindenkit utál, nem akarja az istennek se elvenni a Gyuresz/ Lali/ Bazsi

Ja van sportboltos élményem, ami fura: Adidas tornacipő, fickóval kiválasztunk egyet, erre odaszambázik a csaj, hogy ez nem jó, túl fiús és nehogymár (tényleg fiú modell volt, a mai napig jobban bejönnek azok futócipőben; és sztem megint olyat fogok venni...)

Évek óta azonban csak pozitív benyomásaim vannak a boltokban, fejlődött az eladói kultúra és messziről kerülöm a butikokat. :-)
Rossz hely ilyen szempontból a C&A.
Jó helyek: Art'z modell, Benetton, Orlando, csak nem szabad hogy zavarjon, hogy egyedül vagy a boltban. :-)
Legyen ápolt. Nem várom el, hogy az üzlet "reklámhordozója" legyen (ilyenre is láttam jó és rossz példát, amikor a bolt ruhái/ékszerei/ stb. közül kellett viselnie valamit), de legyen pl. a körme rendben, ne húzzon kondenzcsíkot maga után parfümből (jobb esetben, rosszabb esetben másfélét), és ne legyen annyi vakolat rajta mint a kecskeméti Cifra Palotán
Hm. bevallom, hogy én az Aranypókos eladókat szeretem a legjobban.:) Teljesen képben vannak: miből milyen méret van, ha nincs, mikor lesz, hogyan kezelhető és így tovább. Szeretek "beszélgetni" az eladóval a ruhákról, és nagyon imponál, ha láthatólag szívügyének tekinti, hogy a választásával mindenki hosszú távon is elégedett legyen.
Ha nagyon fiatal az eladó, az frusztrál....főleg, ha 00 a mérete, és mindenkire, aki már akár 38-as, 40-es méretet hord, bálnaként tekint.
Olyan eladóval pedig még egyszer sem találkoztam, aki megmondta volna, hogy nekem hányas melltartó kell...Pedig vágyom egy ilyen Miranda-élményre, de nem anyukám temetésén.
@Brüsszeli csipke: Épp pár napja láttam a MOM táskásnál Üvegkalitka a fdsz-en egy tökéletes fejű, smink, alak eladónőt, mintha Párizsból teleportálták volna, vissza is adta a hitemet.
/abban a boltban annyit vásároltam 2007-ben, hogy örökös 30% kedvezményt kaptam az üzletvezetőtől, csak sajna azóta nem voltam / szar volt a kínálat... :-(/
@Dr. Jula Watson: Nahát,mintha a számból vetted volna ki a szót.Tökéletesen egyezik a véleményünk.A halálom,ha megkérdezi,hogy segíthet -e.Ha segítségre volna szükségem,segítséget kérnék.
innen is csókolom, és ölelem az arénás palmersben az eladókat! ha hibátlan kiszolgálást akartok, menjetek oda!:)

ha pedig tuskó paraszttal akartok találkozni, aki VISSZAPOFÁZIK, és FINTOROG, mikor egy számmal nagyobb ruhát merészelsz kérni, akkor keressétek a kopaszodó kis parasztot a mammutbeli mangoban.
Én azt se szeretem, ha bemegyek valahova, valamilyen rejtélyes oknál fogva jön, hogy tegezve köszönjek a csajnak (pl mert láthatóan szerepében is fiatalabb, mint én, a bolt profilja is olyan, és valahogy ezt vonzza - tehát nem bunkó módon LEtegezem, hanem egyszerűen az összhatás nem egy lédis kézcsókos történet), nos tehát tegezve köszönök, mire ő fapofával visszapréseli, hogy jónapotkívánok. Azaz: bazmeg bunkókám, netegezzé, én egy lédi vagyok, te itt nem fogsz vásárolni. Vagy: ilyen banyát én nem tegezek vissza.
Másik kedvencem, amikor kereskedő öntudatra ébred, és lebeszél a termékről. Termék nem ártalmas, nem fogja semmimet tönkretenni, ráadásul direkt azt venni tértem be a boltba, úgyhogy kár a gőzért, és még olyan hatást is kelt, mintha hülyének nézne. Példa: elnövőfélben levő bubifrizura, fodrászhoz még nincs humorom, banáncsat, ismert bizsuüzlet - kiveszem a legnagyobb, ívelt banáncsatot, csaj lecsap, ilyenrövedhajba azmárpedignemjó. Másnap azzal megyek suliba, és debbenet, megtartja a hajamat, sőt (dobpergés) a gyárban is végigbírja a műszakot. Jó, ha a csaj jós lett volna - azóta kaktuszfejem van. De nem, csak egyszerűen ő tuttta, mi a jó nekem.
@sorica123: Visszaköszön: lehet elő van írva, hogy nem tegezhetik a vevőt...
Amit az 'Azaz:' után írsz nekem projekciónak tűnik.
@Scala: az a... az a... amit mondani teccett, az a kivetittés tantónéni kérem ugyé?
Nekem meg olybá tűnik, hogy az ilyen levélnehezék-alkalmazottak nem tudnak ilyeneket, hogy munkahelyi szabályzat, azt viszont igen, hogy ők most komoly helyen vannak. Úgyhogy én csak ne tegezzek. Két rózsaszín plüssnyúl közül sem. Pláne mi a lószart vigyorgok? Mert azt nem írtam mellé, hogy aki engem bosszant, az nem csinál más egyebet, hogy helytelenítőleg jónapotozik.
@sorica123: Szia,
Érteeem! Az ostoba, aki most került először komoly helyre, és ezt mindenki vegye tudomásul! Oké, nekem ilyen eddig titkárnőben volt! Bár azt a főnök kefélte, vagy afelé tartottak... aztán van akinek a főnök közeledése pont hogy jót tesz, oldottabb lesz a viselkedése. :-D

Kivetítés: igen, egy elhárítási mechanizmus.
A személy saját indulatait a külvilágba vetíti ki. Számtalan helyzetben működésbe léphet.

Dolgozik bennünk valami, valamik, nincs felszínre hozva, mert már jól begyakaroltuk, hogy az fáj, kényelmetlen. Ez feszültséget hoz létre belül, a pszichés energia ugyanis állandó, ha valahol nem talál átjárási utat, dupláz a többi területen, lesz belőle feszültség. Ezt megoldandó a tudatalatti belelát helyzetekbe (!),emberekbe (de a helyzet a lényeges), olyat, amit lefojtott/amire vágyakozik.

Ami még érdekes, h. kihelyezhetők különféle szükségletek is (gondoskodás, meghittség iránti vágy). Ilyenkor a vágyak és a szükségletek olyan erősek és kényelmetlenek, hogy a páciens hajlamos azokat másban felfedezni (hajléktalan - ügyeletes orvos; férfi a nőben, hogy látja, hogy vonzódik hozzá, mármint a nő...).
@ElisabethB.: Aranypókos eladó le se szar, árucikkek horribilis árakon,nem is csodálkozom, hogy tönkrementek a boltjaik!
@Friedmann Juci: A legeslegszínvonalasabb eladók az arénában a peek and cloppenburgban!
elképesztően jól csinálják, ott vannak, segítenek, de nem ülnek rád, és mindenről tudják miből mért van! Van ott évek óta a férfiosztályon egy idősebb úr, fiatalos, de idősebb korosztály, farmerban, zakóban nyomja, olyan, mint előkelő helyeken az inasok (filmekben látni)! Ismeri a szabásvonalakt, néven tudja nevezni a különböző anyagokat,(nem csak a farmert), döbbenet. igaz, hogy soktízezer forintos boss, meg joop cuccok vannak, de akkor is, olyan, mintha külföldre csöppennél!
köszönet nekik!


süti beállítások módosítása