Három stílusteremtő, trendmeghatározó és erőteljes érzelmeket (pozitívat és negatívat egyaránt) kiváltó hölgy, akiknek 2009 mindenképpen sikeresnek nevezhető. Ki lesz az, akinek stílusát viszonylag gyorsan és könnyen el fogjuk felejteni? Rihanna, Lady Gaga és Katy Perry közül ki tűnik el leghamarabb a divat süllyesztőjében?
A szavazás elsősorban a divatra, stílusra, trendekre vonatkozik, nem pedig zenére.
A barbadosi énekesnő 2006 körül még jókislányos külsejével hódított, ám hamar leváltotta a szokásos haspólós r'n'b divatot a merész, dominás, alakot hangsúlyozó, fémes-hálós-szegecses haute couture holmikra. A hajviselete is távol áll a hullámos, hosszú, szelíd-szolíd frizurától: hol felnyírva, hol szögegyenesre húzva viseli. Amit ő visel, egészen biztos, hogy fiatal nők tízezreinke vágyát képezi, és rengetegen próbálják utánozni. A Cover Girl és a Gucci reklámarca volt, 2010-ben jelenik meg az első, nevével fémjelzett parfüm. |
Katy Perry is évek óta énekel, ám 2008-ban ismerte meg a nevét a világ. Vidám, játékos, színes, itt-ott kicsit talán gyerekesnek is nevezhető öltözködésére a stílusok keveredése jellemző: szexis pin-up, modern és vintage egyszerre; olyan holmikat is bátran felvesz (még akkor is, ha az alakja nem tökéletes ezekhez), amelyeket mások félretennének. Fürdőruhaszerű felsők, forrónadrágok, plüss-gyümölcsök, vicces ékszerek, hatalmas szempillák és érdekes hajbavalók - ha nem is utánozzák minden összeállítását, mindenképpen hatással volt a divatra. Az Adidas és a H&M egy-egy kampányában szerepelt. |
A legextrémebb, legszínpadiasabb, éppen ezért legtöbb vitát kiváltó stílus Lady Gagáé: saját bevallása szerint imád a divattal foglalkozni, és külön stylistcsapat segíti, hogy izgalmas, mesterkélt, hordhatatlannak tűnő összeállításait megalkothassa. Olyan holmikból válogat bátor kézzel (sőt, a színpadon kívül is ezeket viseli), amelyeket csak az haute couture kifutókon látni, és amelyekről sokan azt gondolják, hogy művészi alkotásokként nem lehet ezeket a hétköznapokban is hordani. Sokat mutat a testéből, olyan gyorsan váltogatja a frizuráját, mint más a fehérneműjét. Lázadó, extrém, újszerű, közönséges, szexis, merész, mesterkélt, elképesztő, borzasztó - nem nagyon lehet szó nélkül hagyni az öltözködését... A MAC Viva Glam kultikus rúzsának a reklámarca, és olyan tervezők ruháit népszerűsítette (vagy tette ismertté), mint Marc Jacobs és Alexander McQueen. |